Allmänt

Scoutkårens målsättning är att Scoutstugan i Ålstäket i första hand skall användas för scoutverksamhet. Terminsplaneringen för kårens avdelningar styr hur mycket stugan används. Vardagskvällar måndag till torsdag samt söndag eftermiddag bedrivs ordinarie verksamhet i Ålstäket och ingen annan stugbokning är möjlig utan förfrågan till respektive avdelning.

I huset finns 32 bäddar fördelade på 8 patrullbås. Två samlingssalar för golvförläggning för max 5 pers i varje rum ifall bäddarna inte räcker till. Kök med utrustning för 40 personer. Stor frys och kyl, Spis, Stekbord, Ugn, Mikrovågsugn, Diskmaskin. Två toaletter och två duschar

Telefonnumret till scoutstugan är 08-571 200 71.

Hitta hit

Adressen är Skärgårdsvägen 192. Stugan ligger precis vid Ålstäket-rondellen. Närmaste busshållplats är Ålstäket c:a 30 m från ytterdörren. Busslinje 433-440 passerar Ålstäket.

Närmaste Livsmedelsbutik finns i Mölnvik c:a 1 Km från huset.

Att ta med till stugan

Sovsäck, lakan och örngott.

Det är inte tillåtet att röka inomhus.
På grund av allergi tar vi inte in pälsdjur i huset.
Vi har våra båtar Kanoter, Optimister och Avantibåtar vid bryggan på samma tomt.
Det är ofta seglingar både kvällar och helger samtidigt som vi lånar ut stugan och där kan det mycket väl hända att ni träffar andra glada scouter.