Stockholms Jolleskola älskar också segling, båtliv och skärgården. För tolfte året utbildar vi över 200 seglare runt Värmdö och vi finns där Värmdö sjöscoutkår finns!

I början och slutet av sommarlovet hålls Jolleskolan vid scoutstugan i Ålstäket och då får kårmedlemmar 250 kr rabatt på avgiften.

• Vecka 25 söndag 18 juni – torsdag 22 juni
  • Vecka 32 måndag 7 augusti – fredag 11 augusti

Vi seglar i optimistjollar mellan kl. 09:00 och 16:00. Våra erfarna instruktörer lär ut sjövett och grunderna i segling. Om du redan kan segla (du kanske var med oss förra året) så gör vi dig till en ännu bättre seglare! Vi lär dig också grunderna i kappsegling och sjövägsregler. Seglarskolan har över 20 st Optimister och naturligtvis följebåtar. Du kan välja mellan grupperna nybörjare och fortsättare.

Viktigast av allt är att alla får en rolig vecka på sjön!

Övriga sommarlovsveckor finns vi på andra ställen runt Värmdö såsom Saltarö (v.26), Ingarö (v.27), Djurö (v.29), Norra Stavsudda (v.30), Skeviksstrand – Stora Kovik (v.33) och Runmarö (v. 28 & 30). På Saltarö, Djurö, Vindö, Norra Stavsudda och Runmarö seglar vi också i större jollar. Mer information och anmälan på www.jolleskola.se.

Välkomna!